Steemit Türkiye'de Neden Yaygınlaşamıyor ?

in #tr6 years ago

Yaklaşık olarak 7 aydan beri Steemit üyesiyim. İlk başladığım zamanlar bu portalı sadece para kazanma amaçlı bir sistem olarak görüyordum. Buradaki para kazanma amacımın her zaman en önde kalacağını düşünürken bir baktım ki bir süre sonra Steemit'te daha önceleri hiçbir yerde paylaşmadığım kadar çok ve bana göre içerikleri de gayet zengin yazılar ve içerikler paylaşmışım. Bazı yazılarıma ben dahi biraz hayretle baktım bazen. Kimi zaman "Okuyan mı var sanki paylaş geç işte birşeyler" diye düşünürken, sonrasında hep şunu dedim kendime "Hiç kimse okumasa dahi sen kendine olan saygından basitleşme". Burada yazdıklarım bir şekilde blokzinciri uygulamasıyla bana ait olduğu tescillenmiş ve de kaybolmayacak yazılar olduğu için içeriklerinin de kimliğimi ve kişiliğimi yansıttığı düşüncesiyle yazılmış olmasına ister istemez dikkat etmeliyim.
Maalesef ki en üzüldüğüm olay bu içeriklerin çoğu zaman sadece birkaç kişi tarafından okunup, sonrasında da unutulmaya yüz tutmasıdır. Buradan yazdıklarımın birçoğuna yorum yapıp okuma nezaketini gösteren bazı arkadaşlara teşekkür etmeden geçemeyeceğim. Özellikle @junostar, @sudefteri, @doctorbishop, @eyupyusuf, @murattatar, @muratkbesiroğlu ve edebiyat destekçilerine teşekkür etmeden geçemeyeceğim. Okuma, yorumlama ve değerlendirme bizim toplum olarak zaten eskiden beri bir türlü tam olarak çözemediğimiz sorunlarımızın başında geliyor. İşte bana göre tam da bu nedenle Steemit Türkiye'de tam manasıyla hak ettiği düzeye gelemiyor. Düşünecek olursak burada yapılan paylaşımların neredeyse hepsi de özgün paylaşımlar. Bunların neredeyse % 95'i okunmadan sadece botlar tarafından oylanıp Steemit'in arşivleri arasında kaybolup gidiyor. Oysa bu paylaşımlar var olan Steemit Türkiye kullanıcıları tarafından en azından % 50'lik bir oranla okunup ve yorumlanmış olsa, hem daha fazla oylanma durumu olur hem de yazan kişiler ve okuyan kişilerin katılım şevkleri artmış olur. Bu da eminim ki yaygınlaşma olayında tetikleyici bir unsur olacaktır.
Bu yaygınlaşma olayında en önemli unsurlardan birisinin de birlikte hareket etmek olduğuna inandığım için @kusadasi, @anadolu gibi oluşumları da tebrik ediyorum, ancak bunların daha da yaygınlaşma maksadının biraz vasat'ta kaldığını da söylemeden geçemeyeceğim. Paylaşmayı çoğaltmadan, kazancı çoğaltamayız. Paylaşmak için de önce başkalarının varlığını görmek ve bunu onlara hissettirmeliyiz. Belki de hep beraber her yeni giriş yapan kişiyi ilk üç yayınında topluca destekleyerek yeni üyelerin gelişini sağlamak açısından teşvikte bulunabiliriz. Yeni üyeler platformu oluşturup, haftalık bunları yayınlayıp bu kişilerin yazılarının resteem yapılarak mümkün olduğunca bütün tr kullanıcılarının oylama yaparak bir nevi hoşgeldin bonusu şeklinde bir başlangıç bütçesi dağıtabiliriz.
Umarım bu düşüncelerim karşılığını bulur ve Steemit Türkiye biran evvel 1 milyon üyeye ulaşır.
1g5rqG.png
Steemit Türkiye

Sort:  

You got a 48.67% upvote from @th3voter thanks to: @eshapunver!



Image Source cloudinary.com


This post has upvoted from @th3voter !For more information, click here!

You can earn daily profit by delegating SP to our bot, 100% of earnings paid out to delegators. To do so, click below:
30SP, 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP, 10000SP,
Custom Amount
Make sure you have at least 15 SP left on your account.

öncelikle teşekkür ediyorum beni de andığınız için bu güzel yazınızda..😊

belki de hepimiz buraya gelirken trendde yer alan rakamlara aldandık ve onlara ulaşamayınca hayal kırıklığına uğradık. Pes edenlerimiz oldu ve şu an aramızda değiller, ben de bi an öyle düşünmedim değil ama burayı sizin de dediğiniz gibi silinmeyen bir günlük veya blog olarak görmeye başladıktan sonra keyif almaya başladım.

maalesef bazı kişiler yüzünden her geçen gün platformlarda topluluğumuz "sahtekarlık"larla anılıyor, bu sebeple sayımızın milyonlara ulaşmasının da iyi bir etki bırakacağını düşünmüyorum:)

her ne kadar aramızda fırsatçı ve kötü niyetli kimseler de olsa iyi insanlarla etrafımızda bir çember oluşturmak da bizim elimizde aslında..


ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim ne kadar yoğun olursak olalım sevdiğimiz insanlarla iletişim hâlinde olmak çok önemli ve bunun da boş vakitlerde değil bilhassa yoğunlukta yapıldığında anlamlı olduğuna inananlardanım:)

Sanırım kimsede olmayan şeye ihtiyaç var biraz: Zaman.

Zaman sadece birazcık zaman
Kızgınlığım yalnızlıktan korktuğumdan
Böyle benzer izler etrafında
Alışkanlıklarımız bile sıradan

You got a 50.00% upvote from @whalecreator courtesy of @eshapunver! Delegate your Steem Power to earn 100% payouts.

Sevgili @eshapunver bende yaklaşık 15 gündür steemit platformundayım.Ve bu platforma gelmeden önce araştırmalar yaptım.Geldiğim nokta senin bu yazdıkların oldu.Steemit platformunda Türklerin az olması ve az olan bizlerin birbirimize yeterli desteği verememesi bu konuda bizlerin motivasyonunu kırabiliyor.
İleride bu platform çok tutulursa bizim emeklerimiz boşa gitmemeli.Bu konuda neler yapabiliriz diye fikirleri olanlarla destek çıkmaya ve beraber olmaya hazır olmalıyız.

You got a 21.46% upvote from @dailyupvotes courtesy of @eshapunver!

Hocam merhabalar :) teşekkür ediyorum fakat ben de artık hangisini okuyacağımı şaşırmış durumdayım :)

Yeni gelen insanlar için bence artık yeterince proje var. Yani #tryardim ile ücretsiz destek alabiliyorlar. #quraturk ile destek alabiliyorlar. Herhangi bir bilimsel kaliteli içeriğe #turkcebilim etiketinde biz destek veriyoruz. Keza @anadolu gibi ücretsiz oylayan insanlar var. #cointurk etiketi ile kuşadası 15 içerik oyluyor her gün. Yani bence yeni başlayan biri etrafına bakarsa kendine yürüyecek bir yol bulur :) okunma konusuna bir şey diyemeyeceğim maalesef ben de takip ettiğim insanlara zaman ayıramaz oldum. Sadece çok beğendiğim birkaç kişi için bildirim açtım onları okumaya çalışıyorum. İçerik hazırlama ve #turkcebilim ayırabildiğim tüm zamanı alıyor

Yazında da belirttiğin gibi birbirimize destek olarak büyüyebiliriz.Ben elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum.@doctorbishop ta yazmış birçok proje de yapılarak kullanıcıların kalıci olması ve para kazanabilmesi adına çalışmalar yapılıyor.tabi ki geliştirilebilir eksiklik varsa giderilebilir.Ben kendi adıma şöyle söyleyeyim dikkatimi çeken ilgi alanlarıma giren tüm yazıları okumaya çalışıyorum.Senin yazdıklarinda mutlaka biryerlerden beni yakalamıştır.Sonrasinda tıpki gerçek hayatta olduğu gibi bu ortamda da arkadaşlarım oldu.Yazdiklarıni takip ediyorum.elimden geldiğince oyluyorum.Ama hepsine yetişilemiyor ne yazıkki.Yorum yazmak karşı tarafa yazısının okunduğunu hisstettirdiği için önemli bence.Keşke hepimiz bunu başarabilsek. Kendi adima da çok mutlu oldum yazında bana da yer verdiğin için.:)

Biz buradayız. Okuyoruz, anlıyoruz, değerlendirip gönül heybemize atıyoruz. Sıkıntı yok.

Sevgilerimle.

Nice post ! You got 27.66% upvote from @flymehigh. Earn free sbd/steem daily by delegating(renting) your SP. We share high return, click here to delegate your sp to flymehigh if you don't know, how to earn passive income by delegating your SP click here for more info Join our discord You can promote your posts. Thanks.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 65955.88
ETH 3055.54
USDT 1.00
SBD 3.69