Kişi, Çevresindeki İnsanlarin Ortalamasıdır

in #tr5 years ago

Herkese merhaba. Bu aralar inanilmaz enerjim düşük ve sürekli uyku halindeyim. Eskiden sabah uyandığımda ve yattığımda, hayallerim adina önce düşünce olarak yeni adımlar atardım. Ama artık bu benim aklıma bile gelmiyor. Uykusuzluktan hiç bir şey düşünemiyorum. Bu o kadar moral bozucu bir durum ki size anlatamam.

Çevremde ki arkadaşlarımın beni inanilmaz etkilediğini düşünmeye başladım. Eve yorgun geldiğimi farkediyorum. Sanki bütün gün çalışmış gibi bitkinim. Konuşmaktan, çevremdeki insanlarin hepsine ayri ayri, onlarin isteklerine göre davranmaktan ve kendimi sırf kimsenin kalbi kırılmasin diye frenlemekten yoruluyorum. Amacıma odaklanamiyorum. Hedeflerim konusunda yeni şeyler geliştiremiyorum. Bugün bu duruma el koymak adina eve geldim ve yeni kararlar aldım.

Çok az kitap okumaya başladım. Steemite yazmayı bıraktim. Burada kendimi özel hissediyordum ve bir yazi hazırlamak adına özenli davraniyordum. Müzik dinleyip, eskiden izlediğim ve inanilmaz zevk aldiğim belgeselleri izlemiyorum. Yan komşumuzun kızı bana Fransızca öğretiyordu. Ona uğramayı bıraktim. Spor yaparken dedikodu yapmaktan hırslanamiyorum. Akşam eve kendimi zor attiğimdan ailemle zaman geçiremiyorum.

Ve evet demek ki bir sorun var ve ya sorun bende ya da çevremde... Ama bütün gün arkadaşlarimin yaydiği enerjinin farkindayim. Onlar bu yaziyi okumayacaklar ama karşima alip konuşacağım. Kendime bir şey katamadiğim her gün, boşa geçirilmis, birbirinin ardi olan diğer günlerle ayni... Ve farkinda olmasaniz da ya çevreniz sizden etkileniyo, ya da siz çevrenizden etkileniyorsunuz ve içine çekiliyorsunuz.

Düşünüyorum da benim çevremde ki herkes başarisizliklarindan şikeyet eden, sürekli söylenen ve kusur kapatmayan insanlar. Çevrem buysa eğer bende bu olmaliyim. Ve bu çok kötü. Ben kendimi idealist, hırsli ve neşeli bir kadin olarak tanimliyorum ancak benim çevremde ne böyle bir insan var ne de ben bunu sergiliyebiliyorum. Çevre mi suçlamiyorum sadece neler olduğunu tartmak istiyorum.

Geçenlerde kitabim bitti, yeni bir kitap alamadim ve ödünç kitap bulabileceğim bir arkadaşim yoktu. Çünku kitap okumuyorlardı. Buna çok üzülmüştüm.
Daha sonra karşi komşumuzun bir kizi vardı ve ben onu biraz farkli tanimlardim. Annem annesiyle kahvaltiya çağirdi ve tanidiktan sonra, ne kadar ortak yönümüz olduğunu görünce şok oldum. Evine davet edip Fransizca ögretmeyi teklif etti ve evine gittiğimde kütüphanesinden 2 ödünç kitap aldim. Buraya kadar çok iyi ancak diğer yakin arkadaşlarim için onu ihmal ettim ve önemsemedim. Kendi iyiliğim için çevremi yönlendirmek zorunda olduğumu düşünuyorum.

Bu tıpki şeye benziyor. Bir diyetisyene hangi yiğecek daha yararli diye soruluyor ve oda eğer yediğiniz yemek sonrasinda iyi hissediyorsaniz o yararlidir diyordu. Ben arkadaşlarimi çok seviyorum ancak onlar gittiğinde inanilmaz kötü yorgun ve boş hissediyorum. Tavsiyeleriniz varsa gerçekten önemseyeceğimi söyleyebilirim. Aldiğim karari yazdığimda onu resmileştirmek gibi olduğunu düşundum. Umarim kendimiz için en iyi kararları alabiliriz. Çünkü gerçekten çevremizde ki insanlarin ortalamasiyiz ve bazen çok güçlü olup yönlendiren taraf biz olamayabiliriz.

Posted using Partiko Android

Sort:  

İnsanları yönlendireceğiniz konusunda o öz güvene sahipseniz, o yorgunluğa razısınız demektir. Ama ben genelde insanları değiştirmeye çalışmam. Onun yerine ideal insanları bulurum, beni olduğum gibi kabul edip benim değerlerime saygı duyacak. Gerisi teferruat yani. Kendimi geliştirmem benimle alakalıdır. Etrafımın bu gelişime katkı sağlamasını beklemiyorum. Eğer sağlarlarsa ne ala, yok sağlamazlarsa herkesin kendi hayatı. Çok düşünmeye gerek yok. Umarım bu halinizi çabuk atlatırsınız. İnsanı yıpratır çünkü.

Haklisiniz evet ama etrafinizda ki insanlarla fazlaca zaman geçirdiğinizde istemsizce uyum sağlamis oluyorsunuz ve bazen beraber yapilan seyler sizi geriye atabiliyor. Ben kotu etkilendigimden bahsettim. Ama tabii her insanla ayni ortak degerlere sahip olmayabiliriz.

Posted using Partiko Android

Eğer sizi kötü etkiliyorlarsa bence arkadaşlığınızı düşünün. Beni dibe çeken insanlarla arkadaşlığımı devam ettirmezdim ya da araya mesafe koyardım. Zaman bu kadar değerliyken saatlerinizi niye sonrasında sizi huzursuz edecek şekilde harcayasınız ki?

Çok tesekkür ederim değerli tavsiyeniz için. Ayni fikirdeyim. Baktim ki saatlerim dakikalarim boşna gidiyor. Kendi hayatim icin hic bir sey yapamiyorum. Basarili insanlar kendi ozel hayatlarina 1 saat bulamazken ben ozel hayatimla gunumu bitiriyorum. Tavsiyeniz icn tekrar tesekkur ederim 😊

Posted using Partiko Android

You got a 26.89% upvote from @minnowvotes courtesy of @etasarim!

You got a 6.60% upvote from @minnowvotes courtesy of @etasarim!

Ortalama olayı, çoğu zaman doğru olsa da her zaman geçerli olmayabilir. Kişinin yaşadığı çevreyi değiştirme imkanının olmadığı durumlar olabilir. Böyle durumlarda, kendi enerjisini kendisinden alma yöntemleri geliştirmek ya da belki internetten belki de yakınlardaki bi atölyeden yeni ve enerjik arkadaşlar edinmek lazım..

Galiba kesin konuşarak hata ettim.Simdi dusundugumde evet bazen değistiremiyoruz.Cevremi degistirme ve farkli insanlar tanima olayini suan kutuphaneden ve steemitten faydalanarak yapiyorum 😊 tavsiyeniz icin cok tesekkur ederimm.

Posted using Partiko Android

-her ne kadar önerdikleri düşünceleri, "zaten var olan düşüncelere bi sınıflama getirmek ve uymayan yerlerde istisna öbekleri oluşturmak.." olarak nitelesem de-
linkteki yaşam okulunda, mahalle dedi kodusu yapmaktan çok daha anlamlı şeylere kafa yoran, belki değil kitap okumak kitap yazan kişilerle tanışma imkanı olabilir
(Ankara nasıl bilmiyorum ama İstanbul öyle idi en azından)

Posted using Partiko Android

Thank you so much for being an awesome Partiko user! You have received a 82.76% upvote from us for your 20011 Partiko Points! Together, let's change the world!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by gamzekablan23 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Aynı duyguyu yaşadım, yazdım, çizdim, söyledim, denedim, olmuyor. Anlamadıklarını düşünüyorsanız aranıza bir süre mesafe koymanızı tavsiye ederim. Eğer bu sürede sizi anlamaya çalışıyorlarsa oturup konuşmaya değer insanlardır. Diğer durumda ise yolunuza taş koymak isteyenleri, düşman gibi davranacak olanları belirledikten sonra açıklama yapmadan ilişiğinizi kesmenizi tavsiye ederim. Düşünmeyen, üretmeyen, hobileri olmayan, okumayan ve bundan hoşnutsuz olmayan insanlar diğerlerini dibe doğru çeker ve bundan zevk alır. Sürekli olarak dedikodudan, huzursuzluktan, ucuz olaylardan beslenirler ve devamında ne kadar iyi insanlar olduklarını belirtirler. Küçük insanlar, böcek gibi yaşamaktan hoşlanırlar. Düşünmeyi sevmedikleri gibi düşüneni de sevmezler.

Şöyle de bir yazı karalamıştım kendimce. denizcakmak-blog.png

Dünyanın En Zor Yönetilebilen Şeyi Psikoloji midir?
Source

Galiba icimdekini tam olarak yaziya döken siz oldunuz.Dedikodudan huzursuzluktan bahseden, uretmeyen okumayan kendink gelistirmeyen ve bndan rahatsizlik duymayan...O kadar yerinde bir tespitti ki. Bir kac gundur belirli kararlar aldim. Gayet huzurlu hissediyorum. Bos kaldigim icin, kafamda huzurlu oldugu icin eski aliskanliklarima vakit ayirmaya basladim. Degerli tavsiyeniz ve bu harika yorumunuz icin cok tesekkur ederim 🌹

Posted using Partiko Android


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations @gamzekablan23! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 700 upvotes. Your next target is to reach 800 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 65920.41
ETH 3016.79
USDT 1.00
SBD 3.71