Evrenin En Özel Kedisi : Schrödinger'in Kedisi

in #tr6 years ago (edited)

20180524_200612.jpg

Bu yazıyı size şöyle güzel bir manzarada otururken yazmaktayım. Birkaç haftadır hem #turkcebilim e destek olmak, hem de bilgilerimi tazeleyip yeni şeyler öğrenebilmek adına bilimle alakalı bir şeylerden bahsetmek istiyordum, bugüne kısmetmiş. Bugün size çok özel bir 'kediden' bahsedeceğim

images (26).jpeg

Schrödinger'in Kedisi Deneyi, Avusturya'lı fizikçi Erwin Schrödinger tarafından 1935'te yazılmış ve kuantum mekaniğiyle alakalı bilimsel bir paradokstur. Schrödinger'e göre, kuantum fiziği bize tarafsız gerçekliği göstermez sadece bunu gözlemleyip sonuca varabilmemiz için olanaklar verir. Bu deneyi de ortaya bunu açıklayabilmek için atmıştır.

unnamed.png

Deneye göre bir kedi (schrödinger'in kedisi), bir kutunun içine belirli bir düzenek dahilinde konulur. Düzenek şu şekildedir; Radyoaktif bir element olan bir parça uranyuma bağlı olan bir Geiger sayacı ve yine buna bağlanmış bir de çekiç var. Uranyumun bozunması durumunda Gieger sayacına bağlanmış çekiç tetiklenecek ve içi zehir dolu olan bir şişeyi kırıp kediyi öldürecek. Bilindiği üzere uranyum atomu üzerinde bir kuantum etkisi vardır. Yani uranyumun ne zaman bozunup ne zaman bozunmayacağını bilemeyiz. Aynı anda uranyum atomu hem bozunmuş hem de bozunmamış olabilir. Bu durumda da kedi hem ölü hem diridir yani bir süperpozisyondadır. Kedinin ölü yada diri olduğunu kutuyu açıp gözlemlemeden önce bilemeyiz. Deney kısaca ve terimlere çok girilmeksizin bu şekildedir

Tabi sonrasında bu paradoksa yönelik öyle tepkiler gelmiş ki (Einstein dahil), Schrödinger bu denklemini çürütmek için başka kuramlar ortaya atmak zorunda kalmış. Hal böyleyken bile bilim dünyasının en ünlü canlılarından biridir bu kedicik

20180524_205003.jpg

Ben yazıyı yazana kadar o güzel manzara böyle güzel bir hal aldı. Daha çok #turkcebilim etiketli faydalı yazı görebilmek dileğiyle 🌹

#turkcebilim etiketiyle olan ilk paylaşımımda bu eki eklemeyi @doctorbishop bey sayesinde öğrendim, bu burda kalsın :)

Görsel Kaynak 1

Görsel Kaynak 2

Sort:  

Paralel evrenler konusu ilgimi çekmekte, paylaşım için teşekkurler.

Benim de ilgimi çekiyor, başka bir zaman bu konuyla alakalı başka paylaşımlarda da bulunabilirim. Okuduğunuz için teşekkürler

Yazınız gerçekten ilgi çekici.
#trbilim yerine #turkcebilim mi demek istediniz acaba? Yani trbilim diye ayrı bir etiket mi oluşturuldu?

Ben yanlış yazmışım, çok teşekkürler :)

Ben teşekkür ederim, #turkcebilim etiketi altında bilim yazılarınız ile buluşmaya devam :)

Sizinkileri de çokca görmek dileğiyle :)

Merhaba ben @osmania, @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market hesapları tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Bu konuyla ilgili gibi sabah bir yazi okudum.diyor ki yazida sen ahmetsin baska paralel evrenlerde diger ahmetler yasiyor.zaman kavramini simdi yasadigimiz gibi dusunmez isek kimi ahmetler gelecekte kimi gecmiste yasiyor.ama ruh tektir diyor.ruyamizda gordugumuz bazi seyler de diger ahmetlerle olan irtibatimizdir.yani paralel evrenlerde yasayan kendi turevlerimizle ruya yoluyla iletisimdeyiz.bilim bunu ispatlarmi bilinmez ama yazi bu sekildeydi.:)

Bunun benzeri bir şeyi, ben de rüyalar için biliyorum. Uyuduğumuz zaman bedenimiz bu evrende kalıyor ve ruhumuz paralel evrene geçiyormuş. Yani aslında sadece boyut değiştirdiğimiz için bilinçli bir halde olmuyoruz. Hatta bazen dejavu olarak bilinen ben bu anı daha önce yaşamıştım! olayının nedeni de buymuş. Anımsadığımızı düşündüğümüz şey her ne ise, onunla paralel evrende karşılaştığımız için bize tanıdık geliyormuş

Etiketin desteklendiğini görmek harika :) bu arada yazılarının sonuna

![turkcebilim.png](https://steemitimages.com/DQmauubjZCL3nTUuehErY8zTTvYBJzvnyx7KZ2rkUfpS1pZ/turkcebilim.pn g) ile birleştirip (yeşil kısmı g) ile birleştiriyorsun) kullanabilirsin :) birleştirince şöyle oluyor :)
turkcebilim.png

Yaa, ben de bunu yapmaya uğraşmıştım ama bulamamıştım, çok teşekkürler :)

Ne demek :) epey yakışmış :)

Çok teşekkürler, sayenizde :)

Asıl teşekkür @yasujizr'e :) tasarımlar ona ait :) eline sağlık devamını bekliyoruz :)

Teşekkür ederim, devamı gelecek mutlaka :)

"Dejavu" sıklıkla yaşadığım bir durum.. paralel evrenlerle ilgili bir durum olduğu hiç aklîma gelmezdi. Yeni şeyler öğrenmek güzel teşekkürler..

Önemli değil :)

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabindan oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 25 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by irinead from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61663.08
ETH 2893.40
USDT 1.00
SBD 3.48