You are viewing a single comment's thread from:

RE: Kime Göre ? Neye Göre?

in #tr6 years ago

Hocam yine çok güzel bir yazı olmuş.
Hatta okumaya başlamadan dedim acaba bir beyin fırtınası mı geliyor.

Lakin aklıma bir iki soru takıldı.

Bittabiki de dışarıdan o ışık hızında giden kişiye bakan gözlemciye göre.
Burada ışık hızınadaki kişi dışarıyı hareketsiz görürken,dışarıdakide hareketsiz olarak görmez mi? Ya da sabit bir şekilde görmez mi ? Biraz basit düşündüm ama ışık hızının bir kaynağı yoksa algılaya bilir miyiz ?

İkinci olarakta :

Evrende Her Şey Ama Her Şey Hareket Halindedir. Durağan Hiç Bir Şey Yoktur. O Nedenle Mutlak Durgunluktan Bahsedilemez!
Belki atomik düzeyde hareket vardır ama 0 Kelvinde her şeyin harekersiz olduğunu baz alırsak hareketsizlik mümkün olmaz mı?
Sort:  

Atomik titreşimlerin durması 0 Kelvin diye tanımlanıyor fakat bu başarılsa bile Dünya'nın ya da galaksilerin kendisi hareket halinde olduğundan mutlak durgunluktan söz edilemez.

Birinci soruyu biraz daha detaylı sorabilir misin? Tam anlayamadım da.

İkini soru için zaten pratikte mutlak sıfır mümkün değil. Ama teoride haklı olabilirsin. Ben o cümlede şu anda hali hazırda yaşadığımız evrenden bahsettim. Daha çok makroskopik dünyayı kastettim.

Demek istediğim ,ışık hızında giden birisi bizim hareket ettiğimizi algılayamıyorsa biz onun hareket hızını nasıl algılayabiliyoruz ?
Ben burda gözlemcinin çıplak gözle baktığını varsaydım ama sanırım siz onu kastetmemişsiniz .d

Anladım. Bunların hepsi 'varsayalım ki' üzerine kurulu. Gerçek hayatta hiç bir zaman böyle şeyler olmaz, olamaz. Bir şeyin ışık hızına ulaşabilmesi için sonsuz enerjiye sahip olması gerekmektedir. Böyle bir şey de mümkün değildir. Biz burada varsayalım ki mesela ışık hızında giden birisi olsun, onu dışarıdan gören kişi ne görürdü üzerine kurulu bir örnekleme yapmaya çalıştık. Bir nevi düşünce deneyi.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 58557.01
ETH 2992.97
USDT 1.00
SBD 3.74