Bu yıl için oluşturmaya başladığım kütüphanem ve hedefim.

in #tr5 years ago (edited)


Kaynak

Önsöz

Bu postta normalden farklı bir konuya değineceğim. Yeni yılın gelmesiyle birlikte herkes kendine hedefler koyar, ben de o insanlardan biriyim tabiki. Ben de her yeni yılın başında klişe olan "new year resolution" akımına dahil olup yeni yıl hedefleri koyuyorum.Yeni yıl geldi gelmesine ama çok çabuk geçiyor gibi, mart bitiyor nerdeyse! Aman Tanrım!... Bunlardan benim için en önemlisi ve zorlu olanı bir kitap yazma hedefi. Tabiki kitap yazmanın yolu kitap okumaktan geçiyor. Fantastik ve bilimkurgu seven biri olarak, yalnızca kendi sevdiğim alanda değil, aynı zamanda okurken kendimi de geliştirebileceğim alanlarda da kitaplar okuyorum. Akademik alanda siyaset bilimi okumuş biri olarak, toplumu inceleyen bilim dallarına karşı bir ilgim var. Türkiye gibi yaşaması zor topraklarda doğup büyüyen biri için, bu arenada hayatta kalmak için çok okumak ve çok öğrenmek gerekiyor. Yazmayı planladığım kitabımın alanı fantastik kurgu, bol ejderhalı büyülü yıldızlı ışıklı bir dünya. Tabi buna en iyi bildiğim yerden başladım, yani çizerek. Üstat Tolkien'de yüzüklerin efendisini ve hobbit'i yazmadan önce işe bir harita çizerek başlamış. hatta onun hobbiti yazmadan önce hikayesi için çizdiği çizimlerin bir araya getirilmesinden oluşan ciltli bir albüm bile var elimde. Hal böyle olunca üstadın yolundan gidip ben de hikayemi çizerek kurgulamaya başladım. Kalemim geliştikçe ufak ufak notlar alarak yazmaya da başlayacağım. Bir Tolkien hayranı olarak umarım birgün ben de kendi fantastik kurgu kitabımı kitapcıların raflarında görebilirim.
Okuduğum kitaplar.

Homo Sapiens - Yuval Noah Harari


  • Hayvanlardan tanrılara insan türünün kısa bir tarihi. Harari bu kitapta gerçekten de harikalar yaratmış. İnsanlık tarihine, evrime, biyolojiye, dinler tarihine ve felsefeye ilgili biri olarak çok faydalı bulduğum bir kitap. Çok sade bir dille, çok anlaşılır bir şekilde, öyle güzel anlatıyor ki, kendinizi bir roman okuyor gibi hissediyorsunuz. Bir hayvan olan insan ırkının bugünlere gelirken ki serüveninde kafamızda olan sorulara çok güzel cevaplar vermiş. Dört bölümden oluşan kitapta, Bilişsel devrim, tarım devrimi, insanoğlunun birleşmesi ve bilimsel devrim konularını ele alıyor.


Homo Deus - Yuval Noah Harari


  • Homo Sapiensi okuduğumda bu yazara karşı ayrı bi hayranlık duymaya başlamıştım. Kendisini biraz araştırdım ve diğer kitaplarına da baktım. Homo Deus, Homo spiensin devamı niteliğinde yazılmış fakat geleceğe dönük öngörülerden oluşan bir kitap. Homo sapiens kitabında anlatılan bilgilerin ışığında bizi gelecekte neler bekliyor bu kitapta bunları görüyoruz. İnsanların arasında kurduğu hayali kurallar, modern sözleşmeler ve humanist devrime daha yakından bakmak ve geleceğe dair bizi neler bekliyor öğrenmek için bu kitabı okuyabilirsiniz.


21. yüzyıl için 21 Ders - Yuval Noah Harari


  • Evet evet... itiraf ediyorum. İlk iki kitabı okuduktan sonra gidip aynı yazara ait bir kitap daha aldım. Burada duracağımı da sanmıyorum favori yazarlarım arasına girdi çünkü kendisi. Oxford'da tarih doktorası yapan Harari gerçekten de bu kitap serisiyle çok güzel bir iş başarmış. Bu üç kitabı birden okuduğunuzda geçmişe günümüze ve geleceğe dair ufkunuzun açıldığını hissediyorsunuz. Medeniyet, milliyetçilik, eşitlik, özgürlük, din, terör ve savaş gibi kavramların ele alındığı bu kitap yukarıdaki iki kitapla birlikte mutlaka kütüphanenizde olması gerekiyor.


Tüfek , Mikrop ve Çelik - Jared Diamond


  • Harari okuduktan sonra insanlık tarihine ilgim daha da artmadı desem yalan olur. Homo sapiens bana yetmemiş olacak ki benzer konularda daha geniş ve ayrıntılı kaynaklar ararken bu kitabı buldum. Aslında daha önceleri çok defa gördüğüm bir kitaptı ama hiç merakımı cezbetmemişti. Tüfek, Mikrop ve Çelik gerçekten muazzam bir kitap. Yaklaşık 13 bin yıllık insanlık tarihini okadar farklı bilimsel alanlardan ele alıyor ki, bir kişinin tüm bu bilimlere hakim olup bu kitabı yazması imkansız diye düşünüyorsunuz. Kitabın ismi de çok güzel düşünülmüş. Barutun icadı ve tüfekle birlikte, bu gelişmiş silahlara sahip olan avrupalıların, yeni dünyanın gelişmiş imparatorluklarına nasıl boyun eğdirdiğini, çeliğin icat edilmesi ve geliştirilmesiyle birlikte insanlık tarihine olan etkisini ve mikroplar ve bulaşıcı hastalıkların tarihin akışını nasıl değiştirdiğine vurgu yapılarak aslında tüm kitabın içeriği başlıkta özetlenmiş. İnsanlık tarihini anlamak için bir temel arıyorsanız işte buldunuz.

Şuanda okuduğum ve sıradaki kitaplar.


Bir Otostopçunun Galaksi Rehberi


  • Bu kitabı d&r'da gördüm. Tek cilt özel baskı, beş kitap birden bir araya getirilmiş. 83 lira gibi bir fiyatla oldukça pahalı geldi gözüme haliyle. İşin ilginç tarafı ise d&r websitesinde indirimliyken, mağaza içinde indirimin olmayışı. Hemen internetten sipariş verdim tabiki 54 liralık fiyatıyla daha uyguna geliyordu çünkü. Tarihi ve bilimsel kitapların arasına bir iki tane Tolkien'in hikayelerini sıkıştırıp okusam da ( ki 10larca kez okuduğum için bu listeye dahil etmiyorum onları, Roverandom, Hamli çiftçi, hobbit vs) biraz bilim kurgu okumak istedi canım. Oyüzden bu kitabı aldım. Şuanda 51. sayfasındayım ve halen okuyorum. Arthur Dent ve arkadaşı Ford Prefect'in hikayesini merakla takip ediyor olacağım.


Dinin Kökenleri - Sigmund Freud


  • Zaten anlamışsınızdır artık , dinlerle ilgilenen biriyim. Din ve insanlık tarihi gerçekten ilgimi çeken konular. Nekadar çok okursam okadar çok insanları ve davranışlarını anlayabileceğimi düşünüyorum. Çünkü Modern dünyada insanların verdiği kararlar, normal saydığı davranışlar, doğrular, yanlışlar, ayıplar, yasaklar, kültürler, gelenekler ve görenekler hepsi eski kuşakların yaşantılarından bizlere kalan miraslar. Biz eski kuşakları ve onların yaşamını nekadar iyi anlarsak, günümüze de okadar iyi ışık tutabiliriz. Dinler de toplumumuzun büyük bir parçası ve tüm dünyayı etkisi altına almış bir kavram. Bu konuyu irdeleyip anlamak, günümüze ve geleceğe ışık tutmak için önem arzediyor. Otostopcudan sonra okuyacağım sıradaki kitabım bu.


Uygarlık, Din ve Toplum - Sigmund Freud


  • Grup psikolojisi, uygarlık ve hoşnutsuzukları, dinler , toplum gibi konuları ele alan bu kitabı da , yukarıdaki kitapla birlikte aldım. Yakın konular olduğu için peş peşe okumayı düşünüyorum. Biri dinlerin kökenine , totemlere tabulara ,musa ve tek tanrıcılığa eğilirken, bu kitap dinle birlikte toplum ve uygarlığı da ele alıyor. Güzel bir karışım olacağını düşünüyorum. Yukarıdaki kitaptan sonra da bunu okuyacağım.

Tavsiye kitaplarınızı yorumda belirtirseniz çok sevinirim. Özellikle fantastik macera türünde kitapları okumayı tercih ediyorum ama her türde kitap önerebilirsiniz.


Sort:  

Bu kitaplarin hepsini okudum. Harrari mükemmel, douglas adams efsane,sigmud Freud un biraz uçuk kaçık halleri vardı maalesef. Size kitap tavsiyem:

Emre yılmaz: şeytanın fısıldadıkları
Emre yılmaz: genç bir iş adamına
Hakan günday: daha
Gündüz vassaf: cehenneme övgüler

😉

Posted using Partiko Android

Kitabın henüz başında olmama rağmen ben de çok beğendim Douglas Adams'ı. Özellikle kitabın önsözünde uzun uzun bahsetmiş hikayenin serüveninden, radyo zamanlarından vs. Çok eğlenceli bir okuma olacağı benziyor. Kitap tavsiyelerin için çok teşekkür ederim en yakın zamanda inceleyeceğim.

!tip 0.1

Posted using Partiko Android

🎁 Hi @ruen! You have received 0.1 SBD tip from @thales7!

@thales7 wrote lately about: Check My Latest Fight ! Thales7 Vs Knifer Feel free to follow @thales7 if you like it :)

Sending tips with @tipU - how to guide :)

ben de kendime yeni yıl hedefleri oluşturmuştum kafamda ama pek uyabildiğim söylenemez:/

birgün ben de kendi fantastik kurgu kitabımı kitapcıların raflarında görebilirim.

umarım hedefine ulaşırsın ve biz de okuyabiliriz:)

kitap seçimlerin çok güzel, Harari'nin 21. yüzyıl için 21 Ders kitabını alarak tersinden başlamaya çalışıyorum galiba🤷‍♀️
ama ilk iki kitabı da aklımda, merak ediyorum..

Her hedefi gerçekleştiremiyor olsak da hedef koymak çok önemli bence, neden o hedefleri koyduğumuzu hatırladığımızda daha sıkı sarılabiliriz çalışmalara. Teşekkür ederim iyi dileklerin için, umarım bitirebilrim kitabı yazmayı. ^^ Aslında Harari'nin kitaplarının öyle Star Wars gibi sıraya konulması gerekmiyor. Her biri tek başına ayrı olarak da okunabilir.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Ruen from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63688.35
ETH 3125.30
USDT 1.00
SBD 3.97