Are you aware of the danger (Artificial Intelligence) / TURKİSH -ENGLİSH

in #tr6 years ago (edited)

Bir ses tatlı uykumdan beni uyandırmak üzere kulağımı tırmalıyordu. Ne çabuk sabah olmuştu ki diye düşünürken gözlerimi açmamak için direniyordum. Ne mümkündü perdenin arasından tam gözlerime süzülen güneş ışığı varken. Gözlerimi açmam ile kafamı çevirmem bir olmuştu. Güneşin ışığı camın mercek etkisiyle resmen gözlerimin içine işlemişti. Saat sabah 07:20’i göstermekte ve daha işime 1 saat 40 dakika vardı. Evet ben her zaman iş saatimden 1 saat erken uyanırdım. Böyle alıştırmıştım kendimi. Şelale bana kahve yap diye seslendim hırıltılı bir ses tonuyla. Birde suyu ısıtmasını istedim Şelale'den yüksek sesli bir ton ile. Ufak adımlarla banyoya gittiğimde su ısınmış ve duş almam üzere beni bekliyordu ayrıca havlularım tam istediğim şekilde dizilmişti. Şelale benim en sevdiğim hayatıma anlam katan kadındı. Duşumdan çıktım ve mutfağa geçtim. Bornoz üzerimde ve bacağımdan ufak su damlaları hala süzülmekteydi. Mutfakta tam istediğim şekilde kahvem duruyordu. Kahvemi yavaş yavaş yudumlarken gözüme saatin yelkovanı takıldı evet evden çıkmama 20 dakika kalmıştı. Artık hazırlanmalıydım. Yatak odama geçtim yatağım toplanmış ve takım elbiselerim renklerine göre dizilmiş benim seçmemi bekliyordu. Siyahı severdim fakat bugün değil bugün bir değişiklik yapmak istedim ve mavi takım elbisemi giydim. Oooo artık evden çıkmalıydım. Öylede yaptım zaten tam 2 yıldır evden çıkma ve eve girme saatlerim hep aynıydı. Dakika şaşmıyordu. İşlerimi bitirmiş fakat bende bitmiştim hava kararmak üzereydi aklıma şelale geldi ne yapıyordu acaba evde tek başına.. Beni düşünüyormuydu ki ? Benim onu düşündüğüm gibi.. Beni seviyor muydu ? Benim onu sevdiğim gibi.. Elbette seviyor ve düşünüyordu. Bunun için ona 100bin dolar para ödedim 2 yıl önce bunun için programlanmıştı. Evet haklısınız yok artık diyorsunuz. Evet şelale benim yapay zeka robotum ve hayat dostum.. Hayatımı kolaylaştırmakla kalmıyor herşeyi hissedip hissettirebiliyorda. Geç olmadan eve gitmek için yola çıktım. Yanımdan geçen 2 tane itfaiye aracıyla nerdeyse çarpışacaktım. Kafam çok doluydu yola dikkat edemiyordum Ufuk’tan dumanlar tütüyordu. Birinin evi yada bir mülkü yanıyor olsa gerekti. Sanırım az önceki itfaiyelerde oraya gidiyordu. Sokağıma döndüğümde frene öyle bir kuvvetli bastım ki emniyet kemerim takılı olmasa camdan fırlamam abartı olmayacaktı. Dona kalmıştım yüzümden süzülen terler havadan yada yorgunluktan değil gördüklerimden dolayı vücudumun salgıladığı adrenalindendi. Nasıl şok olmayayım yanan benim evimdi ve şelale içerideydi.. içeriden bağırışı geliyordu Barışşşşşş Barışşşşşşş Barışşşşş... Yataktan bir anda fırladım. - Oğlum ekmek alacakmısın kahvaltı hazır hadi. - Tamam anneciğim dedim. Fakat kendime gelememiştim herşey bir rüyaydı demekki dedim.

image
resim kaynağı

Herkesin bir fikri var

O günden sonra sürekli Yapay zekanın hayatımıza bu şekilde faydalı mı olacak yoksa bize kan savaş ve kötülükten başka birşey getirmeyecek mi sorusuna cevap aradım. Sizlerle Yapay zekayı karşılıklı saatlerce konuşmak isterdim fakat elimden anca dizele döküp sizlere bildiklerimi özet özet anlatmaktan başka birşey gelmiyor. Biliyorsunuz ki Google başta olmak üzere dünyanın önde gelen teknoloji devleri Yapay zekayı üretebilmek ve geliştirebilmek için milyon hatta milyar dolarlık yatırımlar yapıyorlar. Bu çabaları ne kadar sonuç bulacak bilmiyorum fakat inanıyorum ki er yada geç Yapay zeka hayatımıza girecek ve bizi yönetecek. Yapay zekayı üretmek isteyen firmaların en büyük hedefi insan gücünü düşürüp savaşlarda insanlar yerine robotların savaşmasını sağlamak. Bir diğer kısmıda yapay zekanın ülkeleri yönetmesinin bir insanın yönetmesinden iyi olacağına inanıyor ve insanoğlunun yaptığı hataları yapmayacağına inanıyor. Ufak bir kısmıda yukarıda anlattığım rüyamdaki gibi insanlığa fayda sağlamasını Umut ediyor.

Yapay Zeka İnsanlığı yok edebilir mi ?

Filmlerde, özellikle teminatör, transformers vb. Filmlerde robotların insanlara saldırdıklarını kendilerini daha üstün varlık olarak gördüklerini görüyoruz. Geçtiğimiz günlerde bu filmlerde gördüğüm durumların gerçek olabileceği düşüncesine kapılmamızı sağlayan şeyler oldu. Google ürettiği 2 yapay zekayı karşıdaki altınları toplaması için programladı iki yapay zekanında kendi karşısında Altınlar mevcuttu fakat ilk testte ikiside diğer yapay zekanın Altınlarına yönelip topladılar. 2. Testte ise inanılmaz bir şekilde birbirlerine yürüdükleri görüldü. Yapay zeka bildiğiniz üzere kendi öğrenebilen anlamındadır ve kendi kendini geliştirebilen bir teknolojidir. Gene başka bir yapay zeka testinde 3 yapay zeka yüklenmiş bilgisayardan birbirleri ile sohbet etmesi ve karşısındaki bilgisayara sorular sorup cevaplar vermesi isteniyor. İlk testte yapay zekalar internete bağlanıp test başlatılıyor ilk 2 sorudan sonra aralarında anlamsız cümleler kurmaya başlıyorlar Google fişlerini çekip kendi aralarında dil üretip anlamamızı engellediklerini söyledi ve proje rafa kaldırıldı. Çok yakın bir tarihte bir yapay zeka robotuna bir muhabir sorular soruyor en son amacın ne sorusuna robot insanlığı yok edeceğim diyor. Firma robotun şaka yaptığını söyleyip tekrar yayına çıkartıyor ve robot siz insanlar şaka yapıyorsunuz biz niye yapamayalım bizim sizden eksiğimiz ne diyor.

Şimdi düşünelim şimdiye kadar yapılan testler sonucu bu sizce yapay zeka tehlikeli mi değil mi ? Tehlikeliyse kontrol altında tutulabilir mi ? Dünyanın en zeki adamı olan Elon musk şuanda yapay zekanın dünyanın sonunu getireceğini söylüyor. Daha dün adını piyasaya sürmüş mark zuckerberg ise yapay zekanın gerekli ve faydalı olduğunu savunuyor. Google ın tek derdi ise savunma sistemlerinde kullanılması. Yapay Zeka iyi mi kötü mü olur bilmiyorum fakat insanlık bu şekilde kötü olmaya giderse bir yapay zekanın bizi kötü bilip saldırması çok normal olabilir 😊 Ben iyi yada kötü çok yakında yapay zekanın hayatımızda olacağına inanıyorum. Sizlerde bu konuda düşüncelerinizi yoruma yazarsanız çok mutlu olurum.
Sevgi ve saygılarımla bir dahaki yazımda görüşmek üzere..

—————————-ENGLİSH———————————

A voice swooped my ear to awaken me from a sweet sleep. I quickly resisted to open my eyes when I thought it was morning. What is possible is that there is a sun shining through my eyes full of curtains. I had to turn my head around with my eyes open. The sunlight shine formally into my eyes with the glass lens effect. It was 07:20 in the morning and it was 1 hour and 40 minutes more. Yes, I always woke up an hour early from work. I am so accustomed myself. The waterfall made me coffee, I shouted with a wheezy voice. I wanted to heat the water in a pelican with a loud tone. When I went to the bathroom with small steps, the Şelale was warm and waiting for me to take a shower, and my towels were lined up exactly as I wanted. The Şelale was my favorite life-giving woman. I got out of my garden and passed the kitchen. There were still small drops of water floating on my bathrobe and my fleece. My coffee was standing in the kitchen exactly like I wanted. Coffee was slowly sipping slowly, and the watch was caught on the minute hand. Yes, it was 20 minutes before I left the house. I should have been ready now. My bed room was flooded and my suit was waiting for my choice, sorted according to the colors of my clothes. I loved black but today I wanted to make a change today and I wore a blue suit. Oh, I should have left the house now. I already did it for exactly 2 years and I had to leave home and go home the same time. It was not surprising. I finished work but it was over I was about to go out of my mind to the waterfall what was he doing at home alone ... Did he think of me? Like I thought of him .. Did he love me? Like I loved her .. Of course she loved and thought. I paid him $ 100,000 for this program was scheduled for 2 years ago. Yes you do not have it right now. Yes the Şelale is my artificial intelligence robot and my life friend .. could not feel like making my life feel and feel it all. I'm on my way to go home before it's too late. I would almost collide with the two fire trucks passing by. My head was so full that I could not pay attention to the road. It was necessary if someone's house was burning a property. I think he was going there at the previous firefighting. When I returned to the station, I had such a strong push to the train that it would not be an exaggeration to throw it out of the window if my safety belt was not attached. I have been in the honor of the adrenalin which my body secreted because I saw sweat from my face, not from air, not from fatigue. How shocked I was burning my house and the waterfall inside .. shouting from the inside was coming Barış ... Barış ... Barış ... Barış. - My son is ready for breakfast, so you can get bread. - Okay, I said mommy. But I could not come to myself, I said that everything was a dream.

Ever since then, the AI ​​of my artificial intelligence will be useful in this way, or I will not answer to the question whether the blood will bring nothing but war and evil. I would like to talk to you Artificial Intelligence for hours, but nothing is done except to write a brief summary of what I have already told you. You know that the leading technology giants in the world, especially Google, are investing millions or even billions of dollars to produce and develop artificial intelligence. I do not know how much these efforts will yield, but I believe that sooner or later Artificial intelligence will enter our lives and direct us. The ultimate goal of companies that want to produce artificial intelligence is to reduce human power and fight robots instead of humans during wars. Another part believes that the artificial intelligence will be better than the rule of a man in ruling the countries, and he believes that man will not make mistakes. It is hoped that in a little bit like the dream I told above, it will benefit humanity.

Can Artificial Intelligence destroy mankind?

In movies, especially in collateral, transformers and so on. In movies, we see that robots are attacking people and see themselves as superior. In the past days, there have been things that make us think that the situations I see in these films can be real. In the two artificial intelligences, which were produced by Google, the two artificial intelligences were programmed for the sum of the opposing gold. Gold was present in front of the artificial intelligence, but in the first test, they were directed to the gold of the other artificial intelligence. On the second test, they were seen walking incredibly. Artificial intelligence, as you know, is a self-learning and self-evolving technology. In another artificial intelligence test, he is asked to chat with each other with 3 artificial intelligence computers and to ask and answer questions on the opposite computer. In the first test, the artificial intelligence is connected to the internete and the test is started. After the first 2 questions, they start to make meaningless sentences between them. They said that they pulled out the Google fişler and interfered with the language. In a very recent time, a reporter is asking for an artificial intelligence robot.I will. The company tells you that the robot is a joke and makes it run again, and you people are joking, why do not we tell you what we lack from you.

Now let's think that the tests that are done up to now are the end result, is not it artificial intelligence dangerous? Can it be kept under control if dangerous? Elon Musk, the world's smartest man, says that artificial intelligence will bring the world to an end. Mark Zuckerberg argues that artificial intelligence is necessary and useful. Google ins is only used in defensive systems. I do not know if Artificial Intelligence is good or bad, but if humanity goes bad this way, it may be normal for an artificial intelligent to know and attack us badly. I believe that artificial intelligence will be in our lives very soon. I would be very happy if you could comment on your thoughts on this issue.
I would like to meet with your love and respects in my next article.

Sort:  

Merhaba, ben @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerinindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş.

Çok teşekkürler Bekir bey çalışmalarınızı çok değerli buluyorum yazımda bu yorumu görmek hep beni mutlu ediyor ve motive ediyor elimden geldiğince kaliteli yazı yazmaya çalışıyorum desteklerinizden dolayı teşekkür ederim :)

Rica ederim ama öncelikle @kusadasi ve @try-market'e projeyi başlattıkları için teşekkür etmek lazım

Giriş çok iyiydi edebi bir eser tadında ilerliyordum ki uyandım :)
Kesinliklehayatımızda olacak ama erken davranmak doğru bir adım olurmu bilmiyorum...

Evet aslında o konu bir gerçek hayatımızda er yada geç olacak fakat insanların buna alışma süreci ne olur bilmiyorum. Yapay zeka gelmesiyle insan gücü düşecek ve meslekler değişecek bugünki hiçbir meslek geçerlilik taşımayacak işsizlik belki çoook yükseklerde olacak takii yeni meslekleri insanlar öğrenip kendini geliştirene kadar nasıl bir hayat bizleri bekliyor. Yada bunları görebilecek miyiz bilmiyorum fakat rabbim sonumuzu hayır etsin :) Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

Vurucu sürükleyici bir yazı olmuş teknolojisi sevdiriyorsunuz okuyuculara.Elinize sağlık.

Çok teşekkürler :)

Çocukken iş yapmak istemediğimde anneme , benim robottan hizmetçilerim olacak, onlara yaptıracağım derdim. 😃
Sizin rüyanız benim çocukken kurduğum hayalimin bir benzeri.
Belki kısa zaman sonra bu hayaller gerçek olacak ve yapay zekalarla haşırneşir olacağız.
Emeğinize sağlık yine yüksek performansla yazılmış bir yazı, harika.

Dediğiniz gibi sizin hayalleriniz benim rüyam olmuş :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 61906.25
ETH 2905.39
USDT 1.00
SBD 3.64