Bir kovboy hikâyesi #15

in #tr6 years ago

Kaynak

Pazar günümü aydınlatan kovboy filmimi yine kaçırmadan izledim. Benim dört saatlik uykumdan, o bet sesli alarmla uyanıp fedakârlık yapmama rağmen, film karşılığını vermedi. Silik karakterlerle bezeli vasat bir filmdi. Arada böylesi de çıkabiliyor ne yapalım. :)

Günler sonra film izleme fırsatım doğdu ve ben tercihimi güzel bir kovboy filminden yana kullanmak istedim. Şaka yapmıyorum. :) Aklımın bir köşesinde olup; sürekli "beni izle beni beni Bihter'ini" diyen 7 Kardeşe 7 Gelin 'i açtım ve zaman hiç geçmesin, bu film hiç bitmesin istedim.

O kadar keyifliydi ki, yüzümdeki gülümsemeyle izlediğim tek kovboy filmi oldu diyebilirim. Müzikal havasındaydı her sahnesi, kızların ve erkeklerin o güzel sesleriyle şarkı söyleyip adeta kuğu gibi salınmaları görsel şölendi gözümde.

Arada Hint filmi izliyormuş hissine de kapılmadım değil. Acıklı bir yerde hemen bir şarkı patlatıp dans etmeye başlıyorlar ya işte onu andırıyordu. :)

Bu filmi bana taa iki ay önce tavsiye edip, yazmam için istekte bulunan @goktug0814 'e çok teşekkür ediyorum, sayesinde keyifli birkaç saat geçirdim. 🤗🙏

Böyle üstü kapalı film anlatmayacağımı bilenler müstesna, ilk defa okuyanlar için uyarımı yapayım; filmi anlatıyorum arkadaşlar spoiler tabiri hafif kalır. :)


Orjinal ismi Seven Brides for Seven Brothers olan 9.2 IMDb puanlı ve dilimize 7 Kardeşe 7 Gelin olarak çevrilen filminizin başrollerinde Jane Powell ve Howard Kell var.

Kaynak

1954 yapımı bu film, yine tarihte gezintiye çıkmış hissi veriyor bize. Karla kaplı dağlarla çevrelenmiş ıssız ve bir o kadar da bakir toprakların olduğu, doğal güzelliği biç bozulmamış manzaramız da seyir keyfini arttırıyor. Şarkılar ve dansların eşliğinde geçmişe doğru keyifli bir yolculuğa çıkarıyor sizi. 🙆‍♀️

1850 yılında küçük bir kasabanın, belki de tek olan o küçük dükkanına Adam Pontipee adında hapishane kaçkını gibi biri kışlık stoğunu yapmak için gelir. Bu sırada da evlenmek istediğini söyleyerek, civarda kendine uygun kız olup olmadığını sorar. Tabi böyle birine kim kızını vermek ister ki. :)

Kaynak

Bir de çok matah bir şeymiş gibi, kendinden bahsetti. Altı erkek kardeşle yaşıyorum, evimiz domuz ağılı gibi diye başladı söze. SSK var diye devam edecek sandım, bir an kendimi Esra Erol izliyormuş gibi hissettim. :))

Bir torba un alır gibi eş almayı düşünüyorsun demek. Kızlarımızdan hiçbiri 7 pis orman adamına yemek yapmak ve kölelik etmek üzere seninle ayılar ülkesine gelmez. Burada kadın başına 10 erkek düşer, çok istiyorsan doğuya git.

Diye bir güzel payladı dükkan sahibi yaşlı kadın, bence az bile söyledi de neyse artık. :)

Tam o anda dükkana dört güzel kız girince adamın gözleri parladı. Bunlardan birini ikna etmeliyim diye düşündü, evlerden ırak bir tip. Adam kafasına koymuş, eve eli boş dönmemek adına tüm performansını gösteriyordu. Şarkı söylemeye başladı gelip geçen kızlara bakarak. :) İyi ki alt yazılı izlemişim yoksa böyle keyif alamazdım sanırım. :)

Nazar değmesin güzel tenine
Neredesin nerede
Daha tanışmadığımız halde girerim bahse
Benim kadınımsın işte
Sen sadece 'kabul ediyorum' de
Neredesin nerede

Kaynak

Diye ortalarda salınırken, odun kesen bir kızı gözüne kestirdi. Takip ederek bir salonda aşçı olduğunu öğrendi. Müşteri gibi gelip masaya oturdu ve kız bu Tazmanya Canavarı 'na nasıl olduysa ilk görüşte âşık oldu. 🙅‍♀️

Adam yemeği de beğenince, oldu bu iş diyerek harekete geçti. Kızın inekten süt sağdığı anda gelip evlenme teklifi etti. Öyle de bir romantik ortamdı yani. :)

Tüm kasaba Milly ve Adam'ın evlenmesine karşı çıksa da maalesef evlendiler. Yaprak Dökümü'nün Fikret'i gibi küçük bir valizle at arabasına binip kasabadan uzaklaşırken, ardından dükkan sahibi karı koca üzgün üzgün el salladılar...


Zavallı kız başına geleceklerden bîhaber sevinç içinde giderken hayaller kuruyor...

Kaynak

Artık benim de bir evim olacak, bıkmıştım onlarca erkeğe yemek yapmaktan. Bundan sonra hayatımda sadece sen olacaksın, evimin hanımı olacağım...

Diye mutluluktan sarhoş olmuşken Adam mahçup oldu, gerçeği belki de anlatacaktı ama kız bu kez de yerinde durmadı ve şarkı söyleyip dans etmeye başladı. :)

Çan çiçeklerindeki mavi kuşlar şarkı söylüyor
Beni uğurluyorlar.
Harika bir gün bu, eşsiz
Keyifli periler ülkesine gidiyorum.
Hoşçakal gidiyorum.


Sonunda o çok merak ettiği eve geldi. Her delikten bir adam çıktı, sanki bir uzaylı kendilerini ziyarete gelmiş gibi kızın etrafını sardılar. Milly onlarla aynı evde beraber yaşayacaklarını öğrendiğinde yüzü düştü. Sevdiğinin gözünün içine, 'neden söylemedin' der gibi baktı ama kocası odunun teki çıktı Rıza Baba. 'Söylemeyi unuttum' demekle yetindi. 🤦‍♀️

Kaynak

Evin kapısını açınca o kadar kötü bir ortamla karşılaştı ki, öyle pis öyle dağınıktı ki 10 erkek öğrenci evi bile bunun yanında temiz kalırdı. :)
Tabi Milly o an anladı sevildiği için değil de hizmetçilik ve yemek yapması için evlenilmişti. Yüzü düştü, eşekten düşmüş karpuza döndü. Bir etrafa, bir de yedi adet dağ ayısı görünümündeki hareket eden canlılara baktı, nereden düştüm ben buraya der gibiydi. :)
Yaşlı ve kötü cadıdan kaçarken, 7 cücelerin çorbadan çorap çıkan evlerine düşen Pamuk Prenses'ten farksızdı. :)
'Dön git evine kızım, canını sokakta bulmadın ya' dedim tabi ama duymadı beni. 🙆‍♀️

Şoku atlattıktan sonra, iş başa düştü deyip kolları sıvayarak yemek hazırladı. Masaya geçer geçmez saldırıp; sanki kıtlıktan çıkmış gibi yemeklere gömülünce, ellerine kepçeyle vurdu 'dua etmeyi bilmez misiniz' diye. Baktı ki kendisini takmıyorlar, bir çırpıda masayı devirdi ve şöyle diyerek odasına geçti;

Madem domuz gibi davranıyorsunuz, domuz gibi yerden yiyin.

Kaynak

Bundan sonra onları eğitmekten başka bir çaresi olmadığını anladı. İlk olarak yıllardır yıkamadıkları kıyafetlerini temizledi, hatta yıkanıp tıraş olduktan sonra battaniyeye sarılı halde masaya oturup şöyle dua ettiler.

Tanrım bizi ıssız ve kurak topraklardan açlık çekmeyeceğimiz verimli ve buğdaylı iyi topraklara sen getirdin. Tanrım, şefkatin ve cömertliğin için sana şükran borçluyuz, amen.

Kaynak

Kendi inançlarını ne de güzel yediriyorlar filmlerinde. Mısır çöllerinden feraha çıktıklarını unutmayıp herkese bu şekilde hatırlatıyorlar, peki biz böyle güzel bir dua ediyor muyuz onlar gibi sofra başında veya yatmadan önce?


Filme dönersek, Milly onlara kız tavlama sanatını öğretti. Bir kızla karşılaşınca ne söylenir, nasıl davranılır vs vs. Bence tüm erkeklerin izlemesi gerek bu filmi. :)

Kaynak

Ayrıca görgü kurallarını, oturup kalkmayı, yemek yemeyi ve dans etmeyi bir öğretmen edasıyla sabırla gösterdi.

Hatırlar mısınız Sezercik'in bir filmi vardı, annesi rolündeki Perihan Savaş'ı eğitmeye çalışıyor hızlandırılmış kurs veriyordu. Hatta kitaplar başının üstünde olduğu halde düzgün yürümeye çalışırken ben dönyanın en gözel garısıyam diyordu. İşte bu sahnelerde onu hatırladım, resmen baştan inşa etti Milly çocukları. 🙆‍♀️

Kaynak

Kasabada festival havasında geçen Ambar Kurma gününe tam kadro ve en şık halleriyle gittiler. Kızlar onları bu şekilde görünce beğendi. Milly ilk meyvesini almaya başladı bile. Verdiği taktiklerle herkes koluna sevdiğini takıp dans etmeye başladı.

Kaynak

Dakikalarca süren dans sahnesi o kadar güzeldi ki büyülenmişçesine izledim. Günüm harika geçti sayesinde... 😊

Dört takıma ayrılan erkekler ambarı kurmaya başlamıştı ki, kasabalı 21 kıskanç erkek bizimkilere saldırdı. Ortaya en az dans sahnesi kadar eğlenceli görüntüler saçıldı. :)

Tabi bu sayede mahçup şekilde kasabadan eli boş döndüler ve aşk acısıyla kıvranmaya başladılar. Sonunda canlarına tak etti ve bir gece yarısı gidip kızları kaçırdılar. Çığ düşmesiyle kapanan geçit bahara kadar onlara ulaşılmasına mani olacaktı.

Eve geldiklerinde Milly onlara çok kızdı kocasına posta koydu ve kızları ailelerine geri götürünceye dek evde değil ahırda yaşamalarını istedi. Buna sinirlenen kocası evi terk edip uzaktaki dağ kulübesine gitti. Bu süreçte kızlar erkeklere aşık oldu, günler hızla geçti ve Milly'nin bir kızı oldu. Bu müjdeyi Adam'a söyleyen küçük kardeşe rağmen odunlukta bir numara olduğu için inanmadı.

Bahar geldi ve geçiti kapayan karlar eriyince kasabalılar silahları kuşanıp yola çıktılar. Adam da hatasını nihayet anlayıp eve geldi ve Milly'den özür diledi.

Kaynak

Kızlarını almaya gelen aileler evi bastığında, içerden Milly'nin bebeğinin ağlama sesi duyuldu. Kimin bebeği olduğunu sorduklarında, artık gitmek istemeyen kızlar sözleşmişcesine Kara Murat benim der gibi hep bir ağızdan bebeğin kendilerine ait olduğunu söyleyince, rahip mecburen nikahlarını kıydı. 🙆‍♀️

Mutlu sonun ve eğlenceli sahnelerin sayesinde, keyifli birkaç saat geçirdim ve bu enerji günün geri kalanına da yayıldı... 💕

Okuyan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum...🙋‍♀️

# Bir kızılderili hikâyesi 14

Sort:  

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir. Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.
Quraturk hakkındaki tüm sorularınızı discord üzerinden sorabilirsiniz


Bu yorumu ya da günlük Quraturk postlarını oylayarak projeye destek olabilirsiniz.

Yaşlı ve kötü cadıdan kaçarken, 7 cücelerin çorbadan çorap çıkan evlerine düşen Pamuk Prenses'ten farksızdı. :)

10 erkek öğrenci evi

Nasıl tarfiler bunlar böyle, aman yarabbim :))


Biraz daha süslemiş ve biraz daha uzun yazmışsın. Ayrıca tavsiyene de uyarak filmi izlemeyi düşünüyordum ki tamamını okuduğumu farkettim 😅

çorap sahnemiz işte böyle:))

daha çok söylemek istediğim şey vardı hatta deftere yazdıklarımın birazını eklemedim konuyu dağıtmayayım diye:)


her yazımda biraz daha uzatarak haftalık tüm kelimeleri tek konuya sıkıştırıyorum galiba:))

bence filmi izleyebilirsin ben tekrar izlicem mesela:))

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 8 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

teşekkür ederim😊🙏

Güzel bir tanıtım olmuş... 1954 yapımı olan filmde günün eleştirisi karşı tarafa kötü gözükmeyecek şekilde veriliyor. Türk sinemasının bazı filmleri bu filmden ufak kesitler ve senaryosundan ufak çağrışımlar aldığı da aşikar. Nükteli tanıtımın güzel olmuş ama elinize sağlık...

teşekkür ediyorum beğenmenize sevindim😊

yeşilçam ve günümüz dizilerinden bazılarında benzer sahneler var evet etkilenmişler baya:)
hatta bu film yeni oyuncularla tekrar tekrar çekilmiş, sayısız tiyatro oyununda ve müzikallerde de sahnelenmiş..

Kült diye nitelendirilen filmler arasında olması ve maalesef bizlerin uzun zaman önce kendi kültlerimizden uzaklaşarak özgünlüğümüzü kaybetmemiz bu tarz filmleri kopyala yapıştır yapmamıza neden oluyor...

İyi günler dilerim, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi için seçildi.

Proje ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Cointurk Discord Kanalı

teşekkür ederim😊

Efsaneler arasındadır bence :) çocukluğumun güzel sinemalarından.

teşekkür ediyorum senin için biraz nostalji olmuş o zaman😊

Efsaneler arasındadır bence :) çocukluğumun güzel sinemalarından.

This post has received a 0.78 % upvote from @drotto thanks to: @sudefteri.

Romantik komedi filmlerinin atası gibi olmuş.okurken çok eğlendim.dağ kaçkıni adamlar ve onları eğiten bir kız.sonunda başarmış.onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine :)

evet bizim yeşilçam da baya etkilenmiş arada benzerlikler vardı:)
onları hamur gibi yoğurup şekil verdi ama demek ki mayaları sağlammış yine de işe yaradı:))


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Thank you so much..🙏😊

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64231.88
ETH 3128.59
USDT 1.00
SBD 3.95