Yolun hiç ISPARTA'ya düştü mü? Lezzetli KABUNE'den tattın mı?

in #tr7 years ago (edited)

Yolunuz hiç ISPARTA'ya düştü mü bilmem.. Yazın Antalya'dan otomobille çıktık ve Isparta'dan da geçelim dedik.

İşte aklımdan hiç çıkmayan bir olay ve tadı damağımda halen duran nefis KABUNE lezzetinin hikayesi..

Isparta düğünlerinde bir adet var.. Evin avlusunda veya bahçe gibi bir yerde misafirlere YEMEK verilir.

Yuvarlak masa ve sandalye gibi malzemeler için özel işyerlerinden kiralama yapılır.

img ref: blogspot.com.tr

Özel yemekleri vardır Isparta'nın.. Ancak hele biri var ki aman Allah'ım.. Bu ne lezzet! Bu ne tad!
Yemelere doyamazsınız.. Bir de masanın kalabalık oluşu insanda öyle bir iştah yapıyor ki, büyükçe tek kaptan yediğiniz yemek sonunda ACİLLİK olmazsanız iyi.. .-)

Bahsedeceğim bu güzel lezzetin adı KABUNE..

Güya;
Kaynana evden çıkarken gelinine, "ben gelene kadar yemeğimiz hazır olsun.. haydi hemen giriş!" talimatını verir. Gelin, evdeki malzemelere bir bakar.. Haşlanmış et, nohut, pirinç ve soğandan başka bir şey yok..

Hemen bu malzemelerle yemek yapmaya girişir ve yemeği pişirir..

Kaynana eve döner.. Yemeğin tadına bakar ve "GAAA! BU NE?" (karı bu ne?) der.. Bu yemeğin adı da KABUNE olarak kalır..

ENTERESAN olan şu:

Isparta'da bir düğün yemeği yiyebilmeniz için DAVET EDİLMİŞ olmak şart değil.. Yoldan gelen geçen, tanıdık tanımadık herkesi yaka paça tutup masaya oturturlar ve KABUNE'den yedirirler :-)

Darısı size..

Ne güzel bir adet.. İşte biz de yolda durdurulup masaya oturtularak KABUNE'den tatmış şanslılardanız..

Tarifini alıp evde yapalım dedik.. Karabiberi fazla kaçırmışık ki etler görünmez durumdaydı karabiberden :-)

Nasıl adet ama? Ya durumlar nasıl sizin oralarda?

Sort:  

Yolum hiç ıspartaya düşmedi ama orada oturan yakınlarım beni ziyarete gelirler.

Esparta diye orada yaşan eskişehirlilerin kurduğu bir tribün grubu var. Gidip görmek nasip olmadı ama gerçekten merak ediyorum nasıl bir yer olduğunu. Hakkında bir çok güzel şey duydum. Gelişmekte olan güzel bir yer diye biliyorum.

İstanbul'a TAŞI TOPRAĞI ALTIN derler. Asıl taşı toprağı altın yer ISPARTA olmaldır diye düşünüyorum. Çünkü Göller Bölgesinde yer alıyor ve TOĞRAĞI son derece özel.

Dünyanın en kaliteli Gülyağı bu nedenle Isparta'da yetişebiliyor..
Domatesinin kokusu metrelerce öteden alınabiliyor,
Elma ve Kirazına söyleyecek laf yok..
Okuma Yazma oranının en yüksek olduğu tek il Isparta,
ve Sağlık Tesisleri yönüyle de Türkiye'de 1 numara (özellikle Eğridir Kemik hastanesi)....
(Yaşanabilir en refah iller sıralamasına göre)

Bahsettiğiniz TRİBÜN hakkında bilgim yok ama eminim güzeldir. Görmeyi ben de isterim, merak ettim..

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 82.0% @zouxx upgoat, thanks to @webcatan
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

Isparta'lı bir komşumuz vardı, Isparta düğün pilavını anlatırdı, şimdi daha bir merak ediyorum tadını.. :)

İnşallah yolunuz düşerse peşini bırakmayın KABUNE'nin :-)

Fırında KEÇİ TANDIRI da vardı ama hadi yazıp günaha girmeyeyim dedim..

@OriginalWorks - Bu bir cevaptır..

This post was resteemed by @reblogger!
Good Luck!

Learn more about the @reblogger project in the introduction post.

öyle bir anlatmışsınız ki insanınokurken canı çekiyor. Ispartaya otobüs kaldırmalısınız :)

postu hazırlarken bile ağzım sulana sulana yazdım...
Isparta ilimiz, İstanbul - ankara - izmir illerinin tam ortasında, göller bölgesinde.. bir şekilde herkesin yolu oraya düşer.. :-)

ı voted, please look at my blog :)

Her yörenin kendine has yemekleri ve hikayeleri var. Umarım bi gün tadarız.

Tadınca bana çok hak vereceğinizden eminim.. İnşallah nasibiniz vardır.. :-) Deneyin..

durduk yere acıktık şimdi. abi ne var bu toroslarda lezzet lezzet.

Etli pirinç pilavı ama bambaşka bir şey bu... Çok yerde vardır ama bu bir başka ... Böylesini görmedim..

Fena görünüyor yalnız, karabiber yakışmıştır kesin... :P

Valla millette nasıl mide var bilmem ama beni duman ediyor karabiber.. Pilav da karabibersiz gitmez ki be birader :-)
Tşl yorum için..

Isparta'da üniversite okudum hiç denk gelmedim acaba merkezinde mi ilçede mi meşhur bu yiyecek?

Yemişsindir mutlaka da.. Karnın doyunca ismini sormaya gerek görmemişsindir büyük ihtimal -)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 65852.33
ETH 2958.72
USDT 1.00
SBD 3.73