Çok soru var

in #tr6 years ago (edited)

Bugün bir çılgınlık yaptım ve metrobüste oturdum. Yanımdaki amcanın küçük instagram gezintisi dikkatimi çekti. Tüm serseriliğimi yanıma alıp göz ucuyla baktım. Tamamı siyasi paylaşımlardan oluşuyordu. Başta bu duruma üzüldüm. Keşke gülümseyebileceği şeyler de takip etse dedim. Fakat daha sonra gördüklerim gerçekten canımı sıktı.


Kaynak

Yazı boyunca herhangi bir siyasi yaklaşım göremeyeceğiniz gibi yorumlarda da lütfen siyasi söylemlere girmeyin. Rica ediyorum anlatmak istediklerim saptırılmasın.


Gördüğüm tüm paylaşımlar tahmin edilebileceği üzere tek taraflıydı. Adaylardan birini destekleyen amcamızın baktığı tüm görseller ve açıklamaları diğer adayları kötülüyordu. Fakat beş dakikalık gezinti boyunca desteklediği adayın plan ve projeleri hakkında bir paylaşım göremedim. Keza sevgili amcamız hızlıca göz gezdiriyordu. Beni asıl rahatsız eden nokta zaten içeriklerin kalitesiydi. İnsan zekasına aykırı yalanlarla dolu haberler. Detay veremeyeceğim maalesef fakat gerçekten haberlerin inandırıcılığı "maymun zeka testinden" farksızdı. Benim takip ettiğim bir sayfa/kişi benzer paylaşım yapsa ciddi hakaret olarak algılarım.


Belirli bir düşünce akımına dahil olmamız bizi her şeyi kabul etme noktasına getirmemeli. Siyasete spora baktığımız gibi bakmamalıyız. "Ben lig düşse de sonuna kadar şu takımı tutuyorum." Aferin! Sana da sadakatine de! Fakat benzer cümleleri siyasetçiler hatta daha kötüsü partiler için söylemenizi anlamsız buluyorum. Her zaman aynı partiye de oy veriyor olabilirsiniz. Onu da anlarım. Alternatif görememişsinizdir. Fakat desteklediğiniz kişinin/partinin her hareketi ya da her açıklamasının altına imzanızı atmak anlayabileceğim bir şey değil. Onlar adına üretilen tüm içerikleri doğru bulmak akla yatkın değil. Rakipleri karalamak için bu kadar kolay yalan söylemek ise omurgasızlık.



Kaynak

Şimdi size birkaç sorum var.

Toplumda böyle içerik üreten insanlara mı kızarsınız yoksa karşılık bulmalarına mı? Kullanılan dile mi kızarsınız yoksa o dilin kullanımından keyif alanlara mı? Ülkedeki siyaset anlayışına mı kızarsınız yoksa taraftar mantığı taşıyan insanlara mı?

Ne dersiniz bugün neye kızalım? Sevgisizliğe? Seviyesizliğe? Bencilliğe? Bilgisizliğe? Hadi bir şey söyleyin. Hepsine yetecek kadar öfkem yok. Yoruldum.

ayrac1.png

Ne yapıyorsa doğru olanlara, doğru-yanlış tanımını her gün farklı yazanlara ve vicdanına hesap vermeyenlere selamlar...

doc-son.png

Sort:  

Kusadasi cointurk discord üzerinde 14.sü düzenlenen yarışmada doğru cevap verdiğiniz için oylandınız. İleride de yarışmalarımıza katılmanız dileğimle

Steemit_Kusadas_Ekibi_2.jpg

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir.

Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.


Quraturk hakkındaki tüm sorularınızı discord üzerinden sorabilirsiniz.

Kendine ait bir fikrin yoksa başka birine ait bir fikri üzerine geçirip "ait" olabilirsin ki bu dünyanın en güvenli şeyidir. Hele ki kendine ait bir fikir üretemiyorsan. Fikri olmayanı da en kolay içinde fikir olmayan direkt anlatımlarla çekersin. Hem hayatta, hem harekette, hem siyasette, hem de reklamda. Zekice, yaratıcılık içeren yazılar, kampanyalar ya da insanlar vs harekete geçirmez bu insanları. Düz anlatım ister, kendi başına karar almak istemez onun için en uygununu düşünen bir "ana" ya da "baba" karakteri olsun, onun söylediklerini yapsın ister. Çoğu zaten çocukluğundan gelen "değersizlik" "ilgisizlik" ve "sevgisizlik" ile büyümüşlerdir ve farkında olmadıkları boşlukları vardır içlerinde. Yani o gördüğün içerikler, reklamlar çok temel bir psikolojik nedenden öyle. Ve bu ikili bir döngü gibidir, iki taraf da birbirini besleyerek büyür. Mesele siyasi değildir, psikolojidir aslında. O psikolojiyi besleyen kimse o yürür, hayatta da siyasette de reklamda da. Daha uzun uzun yazabilirim ama özeti bu.


Şunu da eklemek istedim niyeyse ;)

Neden acaba :D


Neden bu psikoloji besleniyor punky neden? Neden insanlar arasında bu kadar devasa farklar oluşuyor?


Cevap verebileceğin ama cevap beklemediğim sorular tabi. Ayrıca uzun yorumlarını da özlemişim. Bu hatırlatır gibi oldu :)

Buraya çok uzun şöyle kallavi bir yorum yazmak isterdim ama, blokchain olduğu için silinmiyor ya, başımıza bela almayalım şimdi :D

Siyasete girmeyelim abi. Bir kahve buluşmasında yaparız :)

o değil de maşallah nasıl da bakmışsınız yanınızda oturan kişinin telefonundakilere:))

ben de gazete-kitap okuyanların ne okuduklarına, kitap isimlerine bakıyordum ama siz çıtayı baya aşmışsınız tebrik ediyorum🙆‍♀️

Bugün aşırı serseriydim sorma :)

Bazen tek taraflı olmayı tercih ederiz ama bu durumu hastalık haline getirmek hiç de hoş sayılabilecek bir şey değil. Ayrıca milletteki bu sonuna kadar arkandayız davranışı istenmeyen tarafı kötülemeye neden oluyor. Kanımca bu hastalıklı ruh hali her ne kadar hoş olmasa da her zaman devam edecekmiş gibi geliyor. Bireyler toplumun ortak düşüncesinden çok kendi özgün düşünceleriyle hareket etmeli.

Bana da devam edecekmiş gibi geliyor. Bu eğitim düzeyiyle zor :(

Hep bir taraf olma duygusu insanları kazanmanın egosuna itti, kimse diyemedi iyi olan kazansın. Hep ben kazanayım düşüncesiyle ne yaparsak mübah, nasıl yapılırsa yapılsın sonuçta zafer varsa sıkıntı yok. O yüzden kaybetmeyi kabullenmenin Erdeminin farkına ancak eğitim ile varılabilir. O da şu anda ne yazık ki bizde yok...

Evet eğitim seviyemiz hiç iç açıcı değil. Zaten insanları bu şekilde manipüle edenler biraz vicdan mahkemesi yapsa bu zaferlerinden utanacaklar ama zafer zaferdir diyorlar. Acaba ne kadar farkındalar çok merak ediyorum.

Bu eğitim seviyesi "onların" işine geliyor olabilir mi? bu soru geliyor aklıma hiç şüphesiz.

Kim kullanıyorsa bu durumu işine geliyordur hocam. Hay Allah neyse madem böyleler dediklerini sanmam

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 6 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Güzel bir konuya değinmişsiniz hocam. tamamen katılıyorum yorumunuza ve maalesef ki benim en çok üzüldüğüm şey siz yaşlı bir amcada bu duruma şahit olmuşsunuz ben ise gençlerde de aynı kafa yapısını görmekten çok üzülüyorum. Sadece yaşlılarda olsa hadi bir 20 bilemedin 30 sene sonra bir ışık göreceğim, ama maalesef ki genç neslimizi de zehirliyor önceki nesiller. Kimisi anne ve baba olarak, kimisi de sözüm ona öğretmen olarak. Zaten asıl kutuplaşma yaşamamızın ve ilerleyemeyişimizin sebebi aklımızın hep birilerinde kirada olması değil mi? Ha bu kira bari bir gelir getirse Steemit'teki gibi :)

O kadar ciddi bir mantık değişimine ihtiyacımız var ki hocam... Düşünmeyi geçtim gözlerine sokulanları göremeyebiliyor insanlar. Aklımız kirada değil. Kullanmamak kolay gelmiş, söylenenleri yapmak, doğru bilinenleri sorgulamamak vs. Bakalım sonumuz hayrola :)

You received an upvote as your post was selected by the Community Support Coalition, courtesy of @tryardim

@arabsteem @sevenfingers @steemph.antipolo @tryardim

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64420.25
ETH 3150.23
USDT 1.00
SBD 3.99